(dag- of avondopleiding MBO+ niveau)
Dit is de eerste instap voor studenten die communicatie en organisatie willen gaan studeren. Het communicatievak staat voor veel afwisseling in het werkveld.
Een must voor de moderne HR, P.R.- of communicatiemanager, zowel in de profit als de non-profit sector, is het stelselmatig onderhouden van goede communicatie op het gehele werkterrein.
Steeds vaker worden vacatures geplaatst voor de functie van Voorlichter, (P.R.-manager), Communicatie specialist(e)/manager of Account manager.
Jaarlijks worden honderden goed opgeleide communicatiespecialisten gezocht. Een goed theoretisch onderbouwde kennis van P.R. en communicatie heeft een geheel eigen plaats ingenomen als beleidsinstrument.
Een P.R.-functionaris heeft als voornaamste taken:
- Interne/externe communicatie, zoals een goede relatie onderhouden met alle belanghebbenden: directie, werknemers, prospects, accounts, consumenten, pers, alsmede de toeleveringsbedrijven;
- Communicatie zoals persoonlijke en schriftelijke voorlichting en informatie geven, reclame- en promotieactiviteiten leiden. Men is het visitekaartje en de spreekbuis van het bedrijf of de instelling waar men werkt;
- Maatschappelijke oriëntatie zoals het waarnemen en analyseren van maatschappelijke verschuivingen binnen gedragscodes, (multi) media of vakliteratuur en dit direct toepassen op het eigen bedrijfsbeleid.
De volgende onderwerpen zullen tijdens de opleiding worden behandeld:
voorlichting, public affairs, taalbeheersing en -hantering, relatienetwerken, mailingen, promotie- en reclametechnieken, in- en externe communicatie, mediakeuze en advertising, P.R.-doelstellingen, organisatie, planning, huisstijl, visuele communicatie, logo-ontwikkeling, consumentisme, vervaardiging van drukwerk en enige bedrijfsjournalistiek.
Schrijf nu in studiekosten Meer informatie
De communicatie a opleiding bestaat uit twee modules.
Het diploma wordt alleen uitgereikt aan kandidaten die geslaagd zijn voor beide modules.
De Communicatie-A1 module bestaat uit twee onderdelen.
* Dertig meerkeuzevragen, waarbij het accent ligt op feitenkennis.
* Vijftien meerkeuzevragen die zijn opgebouwd rondom een aantal situatieschetsen. Hierbij ligt het accent op inzicht (op basis van feitenkennis en begrip).
De Communicatie-A2 module betreft een case met open vragen. Het accent ligt hierbij op toepassingsvaardigheden. De case en vraagstelling behandelen communicatieproblematiek in brede zin. De kandidaat wordt geacht het gehele communicatie planningstraject te kunnen doorlopen: van analyse tot en met evaluatie.
Wil je van Communicatie je beroep maken?
– Communicatie P.R. Management;
– Marketing Communicatie Management;
– Communicatie Multimedia Design Management;
– Account (klant) Management.