Consumenten Marketing Management B

Consumenten Marketing Management B

(dag- of avondopleiding HBO niveau)

De opleiding heeft als voornaamste doel
de marketingmanagers specialistische kennis
bij te brengen voor het vak marketing en
financieel management.

Alle onderdelen die bij de Marketing-A opleiding behandeld zijn, worden nu verder uitgebreid en uitgediept.

Men leert marketingvraagstukken systematisch te analyseren en implementeren d.m.v. praktijkcases. Probleemstellingen (problem solving) moeten nu niet alleen zelfstandig, maar volgens de modernste marketingstrategieën opgespoord worden.

Er wordt verwacht dat hij/zij een verantwoord businessplan of ondernemingsplan kan opstellen en verdedigen.

Het examen Consumentenmarketing-B1 module duurt vier uur en bestaat uit twee onderdelen.
Onderdeel 1 duurt drie uur en betreft een schriftelijke praktijkcase met open vragen. Wat moet de kandidaat hiervoor kunnen:

  • Op inzicht en vaardigheden de kernproblematiek van een onderneming (op product- en marktniveau) vaststellen, met als input de resultaten van een externe en interne analyse van een onderneming.
  • Marketingdoelstellingen formuleren.
  • Alternatieve opties voor het marketingbeleid aangeven.
  • Uit deze alternatieven een verantwoorde keuze maken.

Onderdeel 2 duurt een uur en betreft een actueel artikel met open vragen over recente ontwikkelingen binnen het marketingvakgebied. Dit onderdeel toetst vooral inzicht en oplossend vermogen van de kandidaat in recente en concrete praktijkvraagstukken.

Het examen Consumentenmarketing-B2 module schrijft de kandidaat een operationeel marketingplan. Dit wordt gepresenteerd en verdedigd tijdens een mondeling examenmoment.
Het Marketing-B diploma staat hoog aangeschreven bij de overheid en het bedrijfsleven. Deze opleiding is dan ook zeer geschikt ter completering van bijvoorbeeld een niet voltooide HBO-opleiding.

Differentieel voordeel: Heb je minimaal 80% van de lessen gevolgd en ben je niet geslaagd, dan kun je kosteloos de benodigde lessen volgen ter voorbereiding op het volgende examen.

Wil je van Marketing je beroep maken?

Kijk dan in deze studiegids (zie de inhoudsopgave) bij de beroepsopleidingen:
– Marketing Management;
– Marketing Communicatie Management;
– Small Business Management (ondernemersstudie);
– Account (klant) Management.

* Wij vinden het belangrijk dat je een goede studiekeuze maakt, daarom kun je altijd een gratis en vrijblijvend informatief gesprek aanvragen met een studieadviseur.

Consumenten Marketing Management B

Doelgroep

mensen die een HBO-niveau op het gebied van marketing willen verkrijgen.

Vooropleiding

Marketing-A diploma of MBO-diploma met als examenvak marketing (commerciële economie);

Talent

commercieel, economisch, communicatief en creatief.

Aanvang opleiding

september/oktober en februari/maart in Nijmegen, als dag- of avondopleiding

Opleidingsduur

ca. 8 maanden. De lessen worden 1x per week twee uur gegeven, overdag of ’s avonds.

Studietijd

minimaal 6 uur per week. De gead- viseerde huiswerktijd is afhankelijk van je vooropleiding en talent.

Examen

Wordt aan het einde van de opleiding door Linnartz afgenomen.

Groepsgrootte

let op en vergelijk: minimaal 8, maximaal ca. 18 personen.

Consumenten Marketing Management B

Collegegeld

€ 1.540,- of 2 termijnen van € 825,-.

Meer info omtrent studiekostenverlaging zie button aftrek studiekosten.

Boekengeld

ca. € 210,- voor de gehele cursus.

Examengeld

ca. € 950,-

Niveau

HBO niveau

Vooropleiding

Marketing-A diploma of MBO-diploma met als examenvak marketing (commerciële economie);

Aanvang opleiding

september/oktober en februari/maart in Nijmegen.

Opleidingsduur

ca. 8 maanden.

Groepsgrootte

minimaal 8, maximaal ca. 20 personen.

Examen

Wordt door Linnartz afgenomen

  • Kleine lesgroepen
  • Docenten uit de praktijk
  • Extern examen en diploma

Consumenten Marketing Management B

(dag- of avondopleiding HBO niveau)

De opleiding heeft als voornaamste doel
de marketingmanagers specialistische kennis
bij te brengen voor het vak marketing en
financieel management.

Alle onderdelen die bij de Marketing-A opleiding behandeld zijn, worden nu verder uitgebreid en uitgediept.

Men leert marketingvraagstukken systematisch te analyseren en implementeren d.m.v. praktijkcases. Probleemstellingen (problem solving) moeten nu niet alleen zelfstandig, maar volgens de modernste marketingstrategieën opgespoord worden.

Er wordt verwacht dat hij/zij een verantwoord businessplan of ondernemingsplan kan opstellen en verdedigen.

Het examen Consumentenmarketing-B1 module duurt vier uur en bestaat uit twee onderdelen.
Onderdeel 1 duurt drie uur en betreft een schriftelijke praktijkcase met open vragen. Wat moet de kandidaat hiervoor kunnen:

  • Op inzicht en vaardigheden de kernproblematiek van een onderneming (op product- en marktniveau) vaststellen, met als input de resultaten van een externe en interne analyse van een onderneming.
  • Marketingdoelstellingen formuleren.
  • Alternatieve opties voor het marketingbeleid aangeven.
  • Uit deze alternatieven een verantwoorde keuze maken.

Onderdeel 2 duurt een uur en betreft een actueel artikel met open vragen over recente ontwikkelingen binnen het marketingvakgebied. Dit onderdeel toetst vooral inzicht en oplossend vermogen van de kandidaat in recente en concrete praktijkvraagstukken.

Het examen Consumentenmarketing-B2 module schrijft de kandidaat een operationeel marketingplan. Dit wordt gepresenteerd en verdedigd tijdens een mondeling examenmoment.
Het Marketing-B diploma staat hoog aangeschreven bij de overheid en het bedrijfsleven. Deze opleiding is dan ook zeer geschikt ter completering van bijvoorbeeld een niet voltooide HBO-opleiding.

Differentieel voordeel: Heb je minimaal 80% van de lessen gevolgd en ben je niet geslaagd, dan kun je kosteloos de benodigde lessen volgen ter voorbereiding op het volgende examen.

Wil je van Marketing je beroep maken?

Kijk dan in deze studiegids (zie de inhoudsopgave) bij de beroepsopleidingen:
– Marketing Management;
– Marketing Communicatie Management;
– Small Business Management (ondernemersstudie);
– Account (klant) Management.

* Wij vinden het belangrijk dat je een goede studiekeuze maakt, daarom kun je altijd een gratis en vrijblijvend informatief gesprek aanvragen met een studieadviseur.

Consumenten Marketing Management B

Doelgroep

mensen die een HBO-niveau op het gebied van marketing willen verkrijgen.

Vooropleiding

Marketing-A diploma of MBO-diploma met als examenvak marketing (commerciële economie);

Talent

commercieel, economisch, communicatief en creatief.

Aanvang opleiding

september/oktober en februari/maart in Nijmegen, als dag- of avondopleiding

Opleidingsduur

ca. 8 maanden. De lessen worden 1x per week twee uur gegeven, overdag of ’s avonds.

Studietijd

minimaal 6 uur per week. De gead- viseerde huiswerktijd is afhankelijk van je vooropleiding en talent.

Examen

Wordt aan het einde van de opleiding door Linnartz afgenomen.

Groepsgrootte

let op en vergelijk: minimaal 8, maximaal ca. 18 personen.

Consumenten Marketing Management B

Collegegeld

€ 1.540,- of 2 termijnen van € 825,-.

Meer info omtrent studiekostenverlaging zie button aftrek studiekosten.

Boekengeld

ca. € 210,- voor de gehele cursus.

Examengeld

ca. € 950,-

Administratieve Beroepsopleidingen, Talen & Cursussen

Zakelijke, Communicatieve Beroepsopleidingen & Cursussen

Creatieve

Beroepsopleidingen & Cursussen

WhatsApp chat