Als professional in Toerisme, Horeca & Hotelbranche heeft u te maken met reizigers / gasten / bezoekers die vertrouwen op uw gastvrije houding en benadering, waarbij wederzijds vertrouwen van essentieel belang is. Het op de juiste wijze te woord staan, luisteren en de juiste aandacht geven zijn van belang. U bent namelijk het eerste aanspreekpunt voor de gasten.
Lijkt het u leuk om in een reisorganisatie, (internationaal) restaurant, café-restaurant of ander horecabedrijf te werken? Dan is de functie gastheer/-vrouw misschien iets voor u. Het is een veelzijdige functie. Wat u voornamelijk doet is uw werkzaamheden, producten en diensten afstemmen op de wensen van uw gasten.
U stelt zich flexibel op door de onvoorspelbaarheid en de onverwachte werkdruk. U ontvangt gasten, adviseert hen en adviseert hen over hun wensen. In de horeca maakt u drankbestellingen klaar en serveert deze met de maaltijden uit.
Als gastvrouw of reisleidster voor een reisorganisatie bespreekt u de reiswensen en op locatie in het buitenland bent u het centrale aanspreekpunt, waarbij u vaak wordt gevraagd mee te draaien in het hotel-horeca aanbod. U tracht er altijd een optimale beleving van te maken en u houdt daarbij het commerciële belang goed in de gaten en een gastvrije en vriendelijke uitstraling doet wonderen.
Hospitality Management
In module-1 maakt u kennis met alle aspecten van Hospitality Management. Dat betekent dat gastvrijheid een teamattitude dient te zijn en bepaald daarmee de juiste cultuur en gedrag van u en uw collega’s. Tevreden gasten/klanten komen graag bij u terug terwijl u voor ongemakken de juiste oplossingen aandraagt. Mond-op-mond reclame levert u nu eenmaal kostenloos meer omzet op.
Lastige mensen
In module-2 leren wij u vakbekwaam om te gaan met lastige met onaangenaam gedrag. Wij leren u op een verantwoorde wijze met dergelijke situaties om te gaan, typen mensen te herkennen en hoe daar oplossend mee om te gaan.
Het is leuk om alle karakters en casus voorbeelden de revue te zien passeren.
Examen
Met het diploma “Hospitality Management in Toerisme, Horeca & Hotelbranche” bent u in staat maximaal te functioneren bij reisorganisaties, de horeca & hotelbranche of zelfs door te stromen in een hogere functie.
U doet extern examen bij de Stichting Vakbekwaamheid Horeca SVH en bij Linnartz.
Vragen
Voor vragen of nadere informatie kan u contact opnemen met onze Office Desk:
Mail info@linnartz.nl
Centraal 024 322 9716
Jessica 0646 428 341
Myon 0642 849 910.
Extra
Linnartz voordeel: Heeft u minimaal 80% van de lessen gevolgd en bent u niet geslaagd, dan kan u kosteloos de benodigde lessen volgen ter voorbereiding op het volgende examen.
Linnartz vindt het belangrijk dat u een goede studiekeuze maakt, daarom kan u altijd een gratis en vrijblijvend informatief gesprek aanvragen met onze studieadviseur. U kan ook een gratis proefles bijwonen.
Opleidingsplaats: Nijmegen.
Geef op uw aanmeldingsformulier duidelijk aan wat eventueel uw eerste en tweede keuze is.
Differentieel voordeel van deze modulaire vakopleiding is dat u veel flexibeler uw tijd kan indelen, terwijl u toch klassikaal onderwijs volgt onder leiding van ervaren praktijkdocenten.
Vakmodule-1 Hospitality Management.
Alle vakmodules zijn ook per vak te volgen / inschrijven. Informeer naar de kosten.
- Hospitality Management (diploma)
Vakken: Communicatie met gasten, houding & gedrag, productkennis van services en diensten, teammangement, kleding en persoonlijke uitstraling, omgaan met lastige situaties en ongemakken.
1x per week 2 uur les, studieduur circa 3 maanden.
Vakmodule-2 Omgaan met lastige mensen.
Alle vakmodules zijn ook per vak te volgen / inschrijven. Informeer naar de kosten.
- Omgaan met lastige mensen (diploma)
Vakken: typeringen zoals praatjesmakerm grensoverschrijdend gedrag, dominante & negatieve mensen, vermijders, kamelions, eneregieverslinders en wraakzuchtoge mensen etc.
1x per week 2 uur les, studieduur circa 1 maand.
Moeilijke mensen hebben vaak moeilijke dingen meegemaakt, daarom verdienen ze ons begrip. Maar om te krijgen wat ze willen, grijpen ze naar middelen die een slimme reactie vereisen. U kan alleen correct handelen als uw onaangenaam gedrag tijdig herkent.
Vakmodule-3 Gastheer/-vrouw in Toerisme, Hotel & Horeca.
Alle vakmodules zijn ook per vak te volgen / inschrijven. Informeer naar de kosten.
- Gastheer/-vrouw in Toerisme, Horeca & Hotelbranche (diploma)
Vakken: Gastvrijheid, mise-en-place, gast en verblijf, houding en & gedrag, hygiene en veiligheid, kennis van voeding, kostenbeheersing, coachen en regelen, sociale aspecten.
1x per week 2 uur les, studieduur circa 3 maanden.