Marketing A

Marketing- A

Als je succesvol wilt ondernemen dan
zul je inzicht moeten krijgen in het
veranderingsproces van de markt.

Marketeers met veel praktische ervaring en inzicht, hoeven dan ook niet “bij” te blijven maar kunnen zelfs “voor” blijven.

Deze vernieuwde marketingopleiding heeft als voornaamste doel de commerciële manager van morgen kennis en begrip voor dit vakgebied bij te brengen.

Dit diploma krijgt als geen ander de hoogste waardering van het bedrijfsleven in zowel de profit als de non-profit sector. In het basisvak marketing zal het volgende worden behandeld hetgeen ook op het examen getoets wordt:

Marketing basisbegrippen en filosofie, commerciële economie, financiële marketing, diverse marketingspecialisaties.

Het Marketing-A diploma biedt de basis die nodig is om algemene marketinggrondslagen en -principes toe te passen op beleidsvoorbereidend en operationeel niveau, al dan niet toegespitst op een bepaalde branche.

Aan het eind van de opleiding zal aandacht worden besteed aan examentraining door een paar (proef)examen casussen van voorgaande jaren te maken.

Na het volgen van deze marketingopleiding:

  • Beheerst men de belangrijkste basisbegrippen uit de marketing en de daarbij behorende wetenschap en tools;
  • Heeft men inzicht in de technieken toegepast in het marketingproces en moet men tevens in staat zijn in niet te complexe marketingsituaties deze technieken toe te passen;
  • Is men in staat beleidsvoorbereidende werkzaamheden voor te bereiden ten behoeve van het te voeren marketingbeleid en deze toe te lichten.

Marketingkennis garandeert continuïteit en vooruitgang in je denk- en handelwijze en is onontbeerlijk bij een positieve ontplooiing van je carrière.

Differentieel voordeel: Heb je minimaal 80% van de lessen gevolgd en ben je niet geslaagd, dan kun je kosteloos de benodigde lessen volgen ter voorbereiding op het volgende examen.

Wil je van Marketing je beroep maken?

Kijk dan in deze studiegids (zie de inhoudsopgave) bij de beroepsopleidingen:
– Marketing Management;
– Marketing Communicatie Management;
– Small Business Management (ondernemersstudie);
– Account (klant) Management.

* Wij vinden het belangrijk dat je een goede studiekeuze maakt, daarom kun je altijd een gratis en vrijblijvend informatief gesprek aanvragen met een studieadviseur. Wij kunnen je ook een proefles aanbieden.

Marketing- A

Doelgroep

zij die zowel praktisch als theoretisch willen worden bijgeschoold in de marketing.

Vooropleiding

middelbaar werk en/of denkniveau zie kopje talent.

Talent

commercieel, economisch, communicatief en creatief.

Aanvang opleiding

vanaf september/oktober en februari/maart.

Opleidingsduur

ca. 8 maanden. De lessen worden 1x per week twee uur gegeven, overdag of ’s avonds in Nijmegen.

Studietijd

ca. 6 uur per week. De geadviseerde huiswerktijd is mede afhankelijk van je vooropleiding en talent.

Examen

staat onder toezicht van gecommitteerden, wordt minimaal tweemaal per jaar door het NIMA afgenomen in o.a. mei/juni en in december/januari. Iedere kandidaat kan uit 3 onderwerpen kiezen m.b.t. de praktijkcasus, deze onderwerpen zullen uitvoerig tijdens deze cursus worden besproken. Voor eventuele vrijstellingen zie www.nima.nl

Groepsgrootte

let op en vergelijk: minimaal 8, maximaal ca. 20 personen.

Marketing- A

Collegegeld

€ 1.250,- of 2 termijnen van € 670,-.

Meer info omtrent studiekostenverlaging zie button studiekosten.

Boekengeld

ca. € 140,- voor de gehele cursus inclusief examentraining.

Examengeld

ca. € 550,- zie www.nima.nl.

Niveau

MBO+ niveau

Vooropleiding

middelbaar werk en/of denkniveau zie kopje talent.

Aanvang opleiding

vanaf september/oktober en februari/maart in Nijmegen.

Opleidingsduur

ca. 8 maanden.

Groepsgrootte

let op en vergelijk: minimaal 8, maximaal ca. 20 personen.

Examen

Wordt extern afgenomen door het NIMA.

  • Schrijf je nu in
  • Mail door
  • Download de brochure
  • Bel ons
  • Vrijblijvend Studieadvies
  • Kleine lesgroepen
  • Docenten uit de praktijk
  • Extern examen en diploma

Marketing- A

Als je succesvol wilt ondernemen dan
zul je inzicht moeten krijgen in het
veranderingsproces van de markt.

Marketeers met veel praktische ervaring en inzicht, hoeven dan ook niet “bij” te blijven maar kunnen zelfs “voor” blijven.

Deze vernieuwde marketingopleiding heeft als voornaamste doel de commerciële manager van morgen kennis en begrip voor dit vakgebied bij te brengen.

Dit diploma krijgt als geen ander de hoogste waardering van het bedrijfsleven in zowel de profit als de non-profit sector. In het basisvak marketing zal het volgende worden behandeld hetgeen ook op het examen getoets wordt:

Marketing basisbegrippen en filosofie, commerciële economie, financiële marketing, diverse marketingspecialisaties.

Het Marketing-A diploma biedt de basis die nodig is om algemene marketinggrondslagen en -principes toe te passen op beleidsvoorbereidend en operationeel niveau, al dan niet toegespitst op een bepaalde branche.

Aan het eind van de opleiding zal aandacht worden besteed aan examentraining door een paar (proef)examen casussen van voorgaande jaren te maken.

Na het volgen van deze marketingopleiding:

  • Beheerst men de belangrijkste basisbegrippen uit de marketing en de daarbij behorende wetenschap en tools;
  • Heeft men inzicht in de technieken toegepast in het marketingproces en moet men tevens in staat zijn in niet te complexe marketingsituaties deze technieken toe te passen;
  • Is men in staat beleidsvoorbereidende werkzaamheden voor te bereiden ten behoeve van het te voeren marketingbeleid en deze toe te lichten.

Marketingkennis garandeert continuïteit en vooruitgang in je denk- en handelwijze en is onontbeerlijk bij een positieve ontplooiing van je carrière.

Differentieel voordeel: Heb je minimaal 80% van de lessen gevolgd en ben je niet geslaagd, dan kun je kosteloos de benodigde lessen volgen ter voorbereiding op het volgende examen.

Wil je van Marketing je beroep maken?

Kijk dan in deze studiegids (zie de inhoudsopgave) bij de beroepsopleidingen:
– Marketing Management;
– Marketing Communicatie Management;
– Small Business Management (ondernemersstudie);
– Account (klant) Management.

* Wij vinden het belangrijk dat je een goede studiekeuze maakt, daarom kun je altijd een gratis en vrijblijvend informatief gesprek aanvragen met een studieadviseur. Wij kunnen je ook een proefles aanbieden.

Marketing- A

Doelgroep

zij die zowel praktisch als theoretisch willen worden bijgeschoold in de marketing.

Vooropleiding

middelbaar werk en/of denkniveau zie kopje talent.

Talent

commercieel, economisch, communicatief en creatief.

Aanvang opleiding

vanaf september/oktober en februari/maart.

Opleidingsduur

ca. 8 maanden. De lessen worden 1x per week twee uur gegeven, overdag of ’s avonds in Nijmegen.

Studietijd

ca. 6 uur per week. De geadviseerde huiswerktijd is mede afhankelijk van je vooropleiding en talent.

Examen

staat onder toezicht van gecommitteerden, wordt minimaal tweemaal per jaar door het NIMA afgenomen in o.a. mei/juni en in december/januari. Iedere kandidaat kan uit 3 onderwerpen kiezen m.b.t. de praktijkcasus, deze onderwerpen zullen uitvoerig tijdens deze cursus worden besproken. Voor eventuele vrijstellingen zie www.nima.nl

Groepsgrootte

let op en vergelijk: minimaal 8, maximaal ca. 20 personen.

Marketing- A

Collegegeld

€ 1.250,- of 2 termijnen van € 670,-.

Meer info omtrent studiekostenverlaging zie button studiekosten.

Boekengeld

ca. € 140,- voor de gehele cursus inclusief examentraining.

Examengeld

ca. € 550,- zie www.nima.nl.

Administratieve Beroepsopleidingen, Talen & Cursussen

Zakelijke, Communicatieve Beroepsopleidingen & Cursussen

Creatieve

Beroepsopleidingen & Cursussen