(dag of avondopleiding MBO+ niveau)
De helft van je reclamegeld is
weggegooid. Maar je weet
helaas nooit welke helft!
Meten is ook hier weten, effectief reclame maken en een hoog rendement halen is één van de moeilijkste processen die je moet doormaken.
Marktverkenning, mediakeuze, presentatietechnieken en positionering in combinatie met het kiezen van het goede tijdstip, baart menigeen zorgen. Zorgen die terecht zijn, want het aanbod van reclamemedia neemt toe.
Het promoten van producten en diensten wordt steeds belangrijker. Vroeger won het beste product, nu wint het product met de beste reclame en promotiecampagne. Reclame maken is geen kunst maar een kunde.
Vanaf de info-briefing tot aan het definitieve eindconcept alle “tools” zul je leren te beheersen om een goede advertentie te maken, die gestructureerd is van een professionele heading tot pay-off.
Je zult tijdens de opleiding een snelle creativiteitsontwikkeling doormaken op het gebied van marketingcommunicatie, advertentieteksten schrijven, een format maken, conceptgericht denken en conceptontwikkeling.
In de reclame hoor je nog wel eens de kreet: “beter goed gejat dan slecht bedacht”. In deze kreet zit een kern van waarheid, het is echter origineler om zelf als eerste met een nieuw innovatief concept etc. te komen. Zie ook de complete beroepsopleiding Reclame Art & Copy Management.
Differentieel voordeel: Heb je minimaal 80% van de lessen gevolgd en ben je niet geslaagd, dan kun je kosteloos de benodigde lessen volgen ter voorbereiding op het volgende examen.
Wil je van Reclame & Promotie je beroep maken?
Kijk dan in deze studiegids (zie de inhoudsopgave) bij de beroepsopleidingen:
– Reclame Art & Copy Management;
– Communicatie Multimedia Design Management;
– Marketing Communicatie Management.
* Wij vinden het belangrijk dat je een goede studiekeuze maakt, daarom kun je altijd een gratis en vrijblijvend informatief gesprek aanvragen met een studieadviseur. Wij kunnen je ook een proefles aanbieden.