Business Marketing Management Nima-B
Business Marketing Management Nima-B
Deze HBO vakopleiding Business Marketing Nima-B combineert op een inzichtelijke wijze de meer moderne en praktische kennis van business marketing, over het koopgedrag van organisaties, marktonderzoek en segmentatie, met de nieuwste inzichten op het gebied van online marketing.
Thema’s die daarbij worden behandeld zijn bijvoorbeeld contentmarketing, de rol van social media en het gebruik van big data. Daarnaast is er ruim aandacht voor de interactie tussen organisaties, netwerken en vormen van samenwerking. Ook komen nieuwe vormen van aanbesteding aan bod, zoals Performance Based Contracting (PBC) en Best Value Procurement (BVP).
Deze vakopleiding gaat uitgebreid in op de invloed die de coronacrisis en digitalisering hebben gehad op de B2B-praktijk. Zo wordt behandeld hoe de crisis de communicatie en het verkoop- en relatiemanagement van bedrijven en organisaties heeft veranderd. Nieuwe ontwikkelingen zorgen voor ongekende mogelijkheden om contacten te onderhouden met (potentiële) klanten.
Deze vernieuwde opleiding gaat in op wat o.a. data science en machine learning voor business marketing kunnen betekenen. Andere nieuwe onderwerpen die aan bod komen zijn servitization, green marketing, traceability en prestatiegericht inkopen.
De vakopleiding is zeer geschikt als u al enige ervaring heeft met het vakgebied vooral als direct of indirect met marketing vraagstukken te maken heeft bijvoorbeeld als manager, ondernemer of als ZZPer.
Bij marketing wordt ook veel aandacht besteedt aan het vertrouwen, zowel over de organisatie zelf als over de producten en diensten bij iedere vorm van zaken doen
De marketingmanager is merendeels bezig met de belangen van klanten en opdrachtgevers, maar de communicatie vraagt om een veel bredere aanpak, waarbij het juiste imago als essentieel wordt ervaren. Ook de organisatiecultuur dient daarbij mee in beschouwen te worden genomen, waarbij moet worden opgemerkt dat het wijzigen van een bestaande cultuur een lastige taak is.
De vraag naar dergelijke specialisten is groot in de huidige digitale wereld, waarbij budget, keuzes & media gebruik een behoorlijke uitdaging is.
Zie voorbeeld van Linnartz bij bioscoopreclame.
Een goede HBO vervolgopleiding is:
Nemas Hoger Advanced Management.
Business Marketing Management Nima-B
Uw docent is specialist in zijn vak en heeft een brede praktijkervaring, waarbij u gedurende de opleiding wordt begeleid bij de optie voor het schrijven van uw technisch oscriptie en Plan van Aanpak, welke opdracht u dan tevens verdedigt en toelicht bij uw examenpresentatie.
Gedurende uw opleiding ontvangt u aanvullende documentatie over actuele praktijk zaken.
Vakopleiding Business Marketing Management Nima-B MMB
U ontvangt het theorieboek.
Niveau HBO niveau.
Lesduur 2 uur per vak per week, gedurende 16 weken.
Huiswerk Circa 2 tot 4 uur per vak, per week.
Maximaal zes studenten per groep, planning in overleg.
Uw scriptie, het Plan van Aanpak, mag u koppelen aan bestaande diensten, producten, merken en/of bedrijven. U dient het ontwerp zelf te ontwikkelen, zonder toepassing van AI en voorzien van beschikbare voorbeelden en fotomateriaal. Daarbij zijn beoogde media, budget en jaarlasten een onderdeel.
Examen: MC theorie en/of Presentatie Marketing projectontwerp.
Indien u slaagt ontvangt u het vakdiploma.:
Business Marketing Management Nima-B.
Kosten
Per vakopleiding € 1.395,-
Boekenpakket € 92,-
Examen € 225,-
Wat zeggen studenten
Wouter Verhagen
Gestart met autotechniek, heb ik vervolgens Middle- & Verkoopmanagement, Sales-A, Business Marketing Management en Organisatie Management met veel plezier gevolgd.
Ik heb bij Linnartz in Nijmegen met veel plezier o.a. de vakopleiding Nima Sales-A mogen volgen. De docent had veel ervaring met veel voorbeelden uit de praktijk, waardoor het goed te begrijpen was en hij was erg prettig om naar te luisteren.
In de klas was sprake van interactie, waardoor je ook de verhalen van anderen hoort. Het Vak Sales-A is goed te volgen met een duidelijke opbouw, er zitten genoeg voorbeelden in met casussen om het allemaal goed te laten begrijpen. Ik ben er dan ook trots op dat ik de eerste keer voor het examen ben geslaagd.
Mijn laatste opleiding betrof de HBO Marketing en Hoger Management vakopleidingen, waarbij ik tevens voor een van mijn zakelijke vrienden een Plan van Aanpak als scriptie heb geschreven, waarmee hij direct een aantal verbeteringen kon realiseren. Na deze diploma’s heb ik nu de mogelijke carrière stappen kunnen waar maken.
Wouter Verhagen