Marketing Management Nima-A

Marketing Management Nima-A

Marketing Management Nima-A is een uitstekende kennismaking met het vakgebied marketing. De vakopleiding is volledig toegespitst op het Nima-examen Basiskennis marketing en uitermate geschikt voor als u in een marketingfunctie aan de slag gaat.

Deze vakopleiding sluit volledig aan bij de vernieuwde NIMA-exameneisen voor die vanaf januari 2019 gelden. Zo zijn er aanpassingen gedaan op het gebied van ondernemingsplanning, marketingplanningsproces en het marketingplan.

De vakopleiding is zeer geschikt als kennismaking met het vakgebied vooral als direct of indirect met marketing vraagstukken te maken heeft bijvoorbeeld als ondernemer of als ZZPer.

Bij marketing wordt ook veel aandacht besteedt aan het vertrouwen, zowel over de organisatie zelf  als over de producten en diensten bij iedere vorm van zaken doen.

De marketingmanager is merendeels bezig met de belangen van klanten en opdrachtgevers, maar de communicatie vraagt om een veel bredere aanpak, waarbij het juiste imago als essentieel wordt ervaren. Ook de organisatiecultuur dient daarbij mee in beschouwen te worden genomen, waarbij moet worden opgemerkt dat het wijzigen van een bestaande cultuur een lastige taak is.

De vraag naar dergelijke specialisten is groot in de huidige digitale wereld, waarbij budget, keuzes & media gebruik een behoorlijke uitdaging is.

Zie voorbeeld van
Linnartz bij bioscoopreclame.

Een goede HBO vervolgopleiding is:
Business Marketing Management.

Marketing Management Nima-A

Uw docent is specialist in zijn vak en heeft een brede praktijkervaring, waarbij u gedurende de opleiding wordt begeleid bij de optie voor het schrijven van uw technisch oscriptie en Plan van Aanpak, welke opdracht u dan tevens verdedigt en toelicht bij uw examenpresentatie.

 Gedurende uw opleiding ontvangt u aanvullende documentatie over actuele praktijk zaken.

Vakopleiding Marketing Management Nima-A MMA
U ontvangt het theorieboek.


Niveau      MBO+ niveau 4.
Lesduur    2 uur per vak per week, gedurende 15 weken.
Huiswerk  Circa 2 tot 4 uur per vak, per week.
Maximaal zes studenten per groep, planning in overleg.

Uw scriptie, het Plan van Aanpak, mag u koppelen aan bestaande diensten, producten, merken en/of bedrijven. U dient het ontwerp zelf te ontwikkelen, zonder toepassing van AI en voorzien van beschikbare voorbeelden en fotomateriaal. Daarbij zijn beoogde media, budget en jaarlasten een onderdeel.

Examen: MC theorie en/of Presentatie Marketing projectontwerp.
Indien u slaagt ontvangt u het vakdiploma.:
Marketing Management Nima-A.

Kosten

Per vakopleiding   € 1.395,-
Boekenpakket       €     50,-
Examen                €    225,-

Klik hier voor uw inschrijfformulier.

Wat zeggen studenten



 Wouter Verhagen

Gestart met autotechniek, heb ik vervolgens Middle- & Verkoopmanagement, Sales-A, Business Marketing Management en Organisatie Management met veel plezier gevolgd.

Ik heb bij Linnartz in Nijmegen met veel plezier o.a. de vakopleiding Nima Sales-A mogen volgen. De docent had veel ervaring met veel voorbeelden uit de praktijk, waardoor het goed te begrijpen was en hij was erg prettig om naar te luisteren.

In de klas was sprake van interactie, waardoor je ook de verhalen van anderen hoort. Het Vak Sales-A is goed te volgen met een duidelijke opbouw, er zitten genoeg voorbeelden in met casussen om het allemaal goed te laten begrijpen. Ik ben er dan ook trots op dat ik de eerste keer voor het examen ben geslaagd.

Mijn laatste opleiding betrof de HBO Marketing en Hoger Management vakopleidingen, waarbij ik tevens voor een van mijn zakelijke vrienden een Plan van Aanpak als scriptie heb geschreven, waarmee hij direct een aantal verbeteringen kon realiseren. Na deze diploma’s heb ik nu de mogelijke carrière stappen kunnen waar maken.
Wouter Verhagen